Schade melden
Een schadegeval komt altijd ongelegen. U bent met spoed onderweg in het verkeer. U bent thuis aan het verbouwen. Of tijdens de vakantie valt uw fotocamera in het water. U wilt geholpen worden. Daarom heeft u voor ons gekozen. Wij zijn er voor u!
Als u schade meldt, ontvangen wij gegevens van u. Lees hier hoe we met uw gegevens omgaan.
Bekijk hieronder wat u bij de diverse situaties moet doen. Bij twijfel kunt u altijd contact opnemen met de Alarmservice.
U wilt schade melden en heeft DIRECT hulp nodig
Neem contact op met de Alarmservice. Zij kunnen u direct bijstaan en eventueel hulpdiensten inschakelen. De Alarmservice is 24 uur per dag, 7 dagen per week te bereiken. Medische reishulp kunt u ook digitaal aanvragen.
Bel direct 020 651 51 51
Direct schade melden
U wilt schade melden, maar hulp is niet direct nodig
Wilt u een schademelding doen, dan kunt u hieronder een schadeformulier invullen. Ook kunt u uw schade telefonisch melden bij uw adviseur.
Direct schade melden
U heeft een aanrijding
Vul direct samen met de tegenpartij de voorzijde van het Europees Schadeformulier in. Noteer de gegevens van eventuele getuigen. De achterzijde van het formulier kunt u later invullen. Ook is het verstandig foto's te maken van het voorval. Neem bij twijfel contact op met de Alarmservice.
U heeft schade door diefstal, inbraak of verlies
Doe altijd direct aangifte bij de plaatselijke politie. Ook als u in het buitenland bent. Als dat niet kan, meldt u de schade bij de reisleiding of bij de beheerder van uw tijdelijke verblijf. Vraag altijd naar een bewijs van aangifte.